wtorek, 19 czerwca 2012

Owsianka wiosenna

Truskawek mało i jakieś drogie w tym roku. Nic to, zbieram grosz do grosza, dokładam papierek i kupuję. W sezonie łubiankę wożę w bagażniku. Żeby mieć na wymianę, żeby się nie pogniotły.

 
Myślę sobie: jak zostaną, to może dżem machnę.
Nie udaje się. Jeszcze się nie nacieszyliśmy. Wszystko zjadamy ;).
Rano każdy kroi do swojej miseczki. Brak chętnych na talerz i kanapki. Powstają kompozycje, każda inna. To moja ulubiona w czerwcu:



Wiosenna owsianka na śniadanie
składniki:
  • 1/2 szklanki płatków owsianych zwykłych
  • 1 banan
  • 1/2 szklanki truskawek
  • 150 ml jogurtu
  • ew. cukier lub miód do posłodzenia (pomijam, nie jest mi w tym zestawie potrzebny)
 Owoce umyć, pokroić: banana w plastry o grubości ok. 0,5 cm, truskawki jeśli potrzeba - powinny być na jeden gryz. Do miseczki wsypać płatki, włożyć połowę plasterków banana, część truskawek. Zalać jogurtem (ew. wymieszanym z cukrem lub miodem). Udekorować pozostałymi owocami. Gdy oko już się nacieszy: wymieszać i zjadać z apetytem.  


Wiosna, ciepło, długie dni. Mój organizm nie domaga się gotowanych, ciepłych potraw na śniadanie. Płatki można jeść na surowo - taka wiosenna owsianka na ciepłe dni ;). 
Ta potrawa została mi po diecie Montignaca. Zdrowo, błyskawicznie i smacznie. 
Nie jestem już na diecie. Mogę w sumie wszystko posypać wiórkami gorzkiej czekolady. Mniamć ;).



Taką owsiankę jadam nie tylko na wiosnę. Właściwie pojawia się na moim stole przez cały rok. Tylko owoce zmieniam na dostępne. Truskawki zastąpiłam pokrojonym w kostę jabłkiem i dumnie pełni rolę śniadania w menu podanym przeze mnie w akcji Kuchnia 24/7.

2 komentarze:

  1. Ostatnie 3 dni mojego konkursu gruszkowego. Wszystkie informacje są tutaj: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/05/nowy-konkurs-gruszka-i-pietruszka.html. Do wygrania 15 zestawów wartościowych nagród!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...